Man er begyndt at se flere og flere parkeringspladser rundt omkring i bybilledet med skilte, der minder en om, at også denne parkeringsplads er under et parkeringsselskab.
Går man blot 10 år tilbage vil denne tendens ligge og springe frem i nogle små steder, og folk ville have en mere vred holdning omkring en ny parkeringsplads med automater og patruljerende p-vagter, men i takt med at tendensen har spredt sig mere og mere, er folket også blevet mere vant til at se det; frem for en vredesreaktion ser man i stedet en utilfreds reaktion; for nu er man blevet vant til, at det er sådan.
Tendenserne der kan være en fordel
Fordi det er blevet så udbredt en tendens, at virksomheder samarbejder med et parkeringsselskab, så medfører det også at virksomhedsejere, der har en lignende idé, kan gøre det i en større form for tryghed. Mens de sociale medier oftere byder på shitstorming mod virksomheder som gør direkte dumme ting, så er det som regel ting, der har en form for chok-effekt.
Hvis en virksomhed vælger at følge tendenser, der kun har udviklet sig og udbredt sig, så kan de gøre det i tryghed; for det er forventeligt, og utilfredsheden, de kommende kunder vil have i starten, vil være mere over, at det nu også (endeligt) er kommet til denne parkeringsplads; da de har vidst på forhånd at det ville ske før eller siden.
Så er du en af disse virksomhedsejere der har haft det i overvejelse at starte et samarbejde med et parkeringsselskab, så er disse tendenser klart i din fordel. Samtidig kan parkeringsselskaber give dig gode tilbud, så du ved at tingene bliver gjort efter en korrekt procedure. Nogle selskaber er meget åbne og samarbejdsvillige, sådan så du ved, at det har været en mere korrekt beslutning så og sige.